Jednání se zájemcem
Jednání se zájemcem o službu a vstup do služby
Před zahájením poskytování služby v denním stacionáři probíhá jednání se zájemcem o službu.
Kontaktní osoba pro vedení jednání se zájemcem o službu je:
- vedoucí/ sociální pracovnice,
- zástupce vedoucí / pracovník v sociálních službách (dále PSS).
Jednání probíhá v několika fázích:
- A. Prvotní zkontaktování služby.
- B. Podání Žádosti o poskytování sociální služby DSP
- C. Sociální šetření a osobní setkání
V každé z těchto fází může dojít k ukončení jednání v momentě, kdy zájemce zjistí, že mu nabízená služba nevyhovuje nebo má pro to jiné osobní důvody.
Také poskytovatel může ukončit tento proces, jakmile zjistí, že zájemce nesplňuje podmínky jeho přijetí do služby.
Je mu poskytnuto základní poradenství a předán kontakt na jinou vhodnou službu.
A. První zkontaktování služby vychází od samotného zájemce o službu, rodinného příslušníka, opatrovníka nebo jiné osoby pověřené zájemcem o službu.
Kontakt může probíhat:
v telefonicky 733 676 613 (vedoucí / soc. prac.) nebo 731 133 018 (zástupce vedoucí / PSS).
v osobní návštěvou ve stacionáři – Nádražní 2, Paskov, po domluvě s vedoucí nebo zástupcem a během provozní doby stacionáře.
v mailem: marcela.piskorova@charitafm.cz – vedoucí / soc. pracovnice nebo petra.sikulova@charitafm.cz – zástupce vedoucí / PSS.
B. Podání Žádosti o poskytování sociální služby DSP (formulář si může si stáhnout z webových stránek, vyzvednout osobně ve stacionáři nebo ho můžeme poslat zájemci mailem). Vyplněnou Žádost o poskytování sociální služby je pak možné doručit osobně, zaslat poštou na adresu stacionáře: Nádražní 2, Paskov, 739 21 nebo elektronicky (marcela.piskorova@charitafm.cz nebo petra.sikulova@charitafm.cz
C. Sociální šetření spojené s osobním setkáním ve stacionáři:
Sociální šetření probíhá při osobním setkání ve stacionáři, je prioritou v celém procesu přijímání zájemce do služby a předem se telefonicky (vedoucí telefonicky nebo jinak zkontaktuje zájemce nebo jeho blízkého) domlouvá. Je velmi vhodné, aby se účastnil také rodinný příslušník nebo jiná osoba, kterou si zájemce zvolí.
Ze strany poskytovatele vede sociální šetření sociální pracovnice a pokud to umožní provoz, účastní se další pracovník denního stacionáře (nejčastěji zástupce vedoucí/PSS a nebo případný klíčový pracovník).
Při osobním setkání se proberou údaje ze žádosti a je zpracováváno sociální šetření a Podklad pro IP.
Na závěr celého procesu jednání se zájemcem, eventuálně i po procesu sepisování smlouvy si stacionář projdou a prohlédnou, dozví se, co se ve stacionáři nachází, které prostory jsou využívány a jak se k nám mohou dostávat. (je možné přijíždět až ke dveřím).
Sociální šetření a osobní návštěva nezřídka probíhá v jednom kroku se sepsáním smlouvy. To se samozřejmě může stát, pokud má stacionář volnou kapacitu, která zájemci vyhovuje. Vše se během osobní návštěvy vykomunikuje, vyjedná a podepíše. Jinak je možné přijít opakovaně k podpisu smlouvy a nemusí se tak stát při jedné návštěvě.
Sociální šetření, pokud si zájemce přeje, může proběhnout také v domácím prostředí žadatele, ale i pak je nutné, aby do stacionáře přišel na osobní návštěvu a dál vše probíhá standartně.
Pokud zrovna není volná kapacita, sociální šetření s osobní návštěvou proběhne, ale zájemce je na tuto skutečnost předem upozorněn. Je mu nabídnuto zařazení do Pořadníku žádostí. Jeho žádost i sociální šetření je uloženo a uschováno pro budoucí pokračování v procesu přijímání do služby. V případě, že se kapacita uvolní, zájemce je kontaktován a pokračuje dále proces jednání se zájemcem.
Vstup žadatele do služby
Smlouva je sepisována na dobu určitou (na půl roku) s možností prodloužení vždy o dalšího půl roku. Ve smlouvě je mimo jiné stanoven termín, kdy žadatel nastoupí do stacionáře. Domlouváme se také na zkušebním období, které je určeno na 1 měsíc respektive alespoň 5 pětihodinových návštěv ve stacionáři. Díky zkušebnímu období se ověří, zda se klient dokáže zadaptovat na kolektiv a zda mu aktivity, náplň a prostředí stacionáře vyhovují a zda chce službu nadále využívat.
Je možné, aby se jednání účastnil také rodinný příslušník, opatrovník (bude potřeba opatrovnický list) nebo jiná osoba, kterou si žadatel zvolil.
V závěru jednání se sociální pracovník přesvědčí, zda žadatel o službu a jeho zástupci mají potřebné informace a rozumějí okolnostem průběhu služby.
Zhodnocení zkušebního období
Proběhne rozhovor sociální pracovnice s klientem a klíčovým pracovníkem, během něhož se ověřuje, zda je služba oboustranně vyhovující. V této fázi je možné smlouvu pozměnit, ukončit nebo bude platit tak, jak byla sepsána.
V případě, že klient nechce pokračovat, je smlouva ukončena bez udání důvodů okamžitě.
Pokud poskytovatel usoudí, že není možné, aby klient pokračoval, vypoví smlouvu písemně s uvedením oprávněných důvodů.