Anotace vzdělávacích akcí 2025
Andrea Branná
Lekce jógy
Během jedné hodinové lekce vás čeká 45 minut cvičení, 5 minut dynamické relaxace a závěrečných 10 minut meditace. Sportovní oblečení a karimatky s sebou. Vhodné i pro začátečníky. V letošním ročníku nás čeká Jóga na posílení středu těla, Jóga pro zdravá záda a Jóga v rytmu dechu.
Mgr. Hana Baránková
Jak děti vnímají smrt a jak o ní mluvit
Budeme se zabývat tím, jak děti a mladiství v různém věku přemýšlejí o smrti a jak emočně prožívají smrt blízkého člověka. Dozvíme se, jaká je možná prevence při zvládání takových zátěžových situací. Seznámíme se také s nejběžnějšími mýty o dětech a smrti a probereme vhodné postupy.
Filmové setkání: Narušitel systému
Sledování tohoto filmu není pohodovým zážitkem, což je dáno už tématem. Budeme svědky snahy najít pomoc pro devítiletou Benni, která je označována za nezvladatelné dítě. Film přináší více otázek než odpovědí a nad některými z nich pak můžeme společně přemýšlet.
Ing. Monika Dordová
Island – cesta s krosnou na zádech
Fotky, postřehy a možnosti, jak si zajet do této země a strávit pobyt bez cestovky a hotelu. Jak může člověk zažít během týdne více ročních období.
Jak změnit svůj život
Naše myšlenky mají obrovskou moc a jak mohou ovlivnit náš život. Návod, jak si vytvořit smysluplný život a tím si ho zlepšit. Mít čas začít si plnit svá přání a užívat si více života. Provedu vás duševními technikami a naučím vás je správně používat.
Mgr. et Mgr. Jana Doubravová
Exkurz do přestupkového zákona a dopravních přestupků
Vyznáte se v právním světě přestupků? A co teprve těch dopravních? Společně se podíváme na to, čím vším se lze přestupku dopustit a jaké sankce za taková jednání hrozí.
Tým Denního centra Maják
Jarní a podzimní tvoření
Ve dvou na sebe navazujících setkání budeme tvořit z keramiky a následně své výrobky glazovat.
Bc. Ondřej Palovský
Umělá inteligence, výhody a nástrahy
Účastníci se naučí, jak pracovat s umělou inteligencí od chatovacích nástrojů, až po generování obrázků a videa. Dále se budeme také věnovat nástrahám, kdy můžou útočníci použít umělou inteligenci proti nám.
Lenka Staňková
Výcvik psů
Vše bude praktické, ukážeme si základní povelovou techniku ke mně, sedni, k noze a chůze u nohy a pokud zůstane čas naučíme se slalom, dej pac, mezi a uvidíme co dále stihneme. S sebou kromě psa si vezměte dobrou náladu, kvalitní pamlsky, vodítko, pokud máte agresivního psa vezměte si raději náhubek. Žádný věk ani rasa psa není překážkou. Ideální je, aby pes byl hladový, velmi Vám to usnadní výcvik .
Tým Denního centra Paskov
Snoezelen – koncept multismyslové terapie
Nabízíme zaměstnancům CHFM pilotní hodiny v multismyslové místnosti „Snoezelen“, kde se vám pokusíme zprostředkovat vnímání atmosféry dálného východu všemi vašimi smysly. Seminář je určen max. pro 3 zaměstnance. Vezměte si pohodlné oblečení.
Kateřina Göttlicherová, DiS.
Síla sebezkušenosti
Setkání pro Ty, kteří se o sobě rádi dozvědí něco nového.
Mgr. et Ing. Jan Slavík
Nikdy není pozdě na spokojený tým
Existuje mnoho modelů, knih a návodů, jak zajistit, aby lidé mohli žít spokojeně v různých společenstvích – ať už jde o pracovní týmy, komunity nebo rodiny. Přestože máme dnes k dispozici bohaté zkušenosti a znalosti, harmonické soužití stále není samozřejmostí. Model „dvojité hvězdy“, vypracovaný Benem Furmanem a Tapani Aholou, nabízí srozumitelný přístup inspirovaný principy krátké terapie zaměřené na řešení. Seminář vás seznámí s jejich modelem prostřednictvím praktických příkladů, otázek, a především aktivní spolupráce. Účastníci budou mít možnost obohatit diskusi vlastními zkušenostmi a získat nové podněty pro své vztahy a společenství.
Mgr. Lukáš Matýsek
Přizpůsobení nebo vlastní názor? Jak nás ovlivňuje okolí
Lidské chování je často ovlivněno faktory, které si sami ani neuvědomujeme. Jedním z nejvýznamnějších je sociální vliv – tendence přizpůsobovat své názory, postoje a jednání okolí. Tento vliv se může projevovat různými způsoby, například konformitou, kdy přijímáme názor většiny, nebo podřízením se autoritě, kdy posloucháme příkazy nebo doporučení osob, které vnímáme jako odborníky či vůdčí postavy. Dalším důležitým aspektem jsou sociální normy – nepsaná pravidla společnosti, která určují, co je považováno za správné a přijatelné.
Psychologické výzkumy ukazují, že prostředí a situace mají na naše chování mnohem větší dopad, než si běžně myslíme. Lidé nereagují jen na objektivní skutečnosti, ale spíše na svůj subjektivní výklad dané situace. To znamená, že stejná událost může být různými jedinci vnímána odlišně, což ovlivňuje i jejich následné rozhodování.
Porozumění sociálnímu vlivu nám umožňuje lépe pochopit, proč lidé jednají určitým způsobem, a pomáhá nám rozpoznat chvíle, kdy jsme sami ovlivněni. Díky tomu můžeme činit vědomější rozhodnutí, lépe se bránit manipulaci a získat větší kontrolu nad svým vlastním chováním.
Mgr. Petra Kaňáková
Neurografika – jemná cesta osobní transformace
NeuroGrafika je tvůrčí metoda transformace podvědomí, která kombinuje psychologii a umění způsobem, který umožňuje přístup k hlubokým vrstvám našeho vědomí. Je metoda modelování nevědomí. Je to metoda, která kombinuje grafické techniky a techniky umožňující člověku interakci se sebou samým, se svým okolím a světem jako celkem. Cílem každé kresby je harmonizace našeho těla i duše. Jedná se o transformační kreslení, které nám přináší změnu.
Mgr. Martin Hořínek M.B.A.
Kvalita (nejen služeb) není izolovaná záležitost
Žijeme a fungujeme v propojeném světě, a tak ani kvalitu nelze vnímat izolovaně. I kvalita je komplexní a propojenou záležitostí. Co „vytváří“ kvalitu? Koncepce 3 P. Jak poznáme kvalitu? A to nejen v oblasti poskytování služeb, ale i v našem každodenním životě. O důležitosti návaznosti, propojenosti a síti nejen pro klienty, ale i pracovníky a poskytovatele.
Kdo jsme my a svět kolem nás aneb epistemologie v proudu času.
Historický exkurz do teorie poznání
Od pradávna vnímáme sebe sama i svět kolem sebe. Ale to, čím se odlišujeme od jiných bytostí na této planetě je schopnost vnímat, že vnímáme, uvědomovat si proces našeho poznání, jeho limity i ovlivňující faktory. Pojďme se tedy podívat, jak se proměňovalo naše poznávání, resp. poznávání našeho poznávání v jednotlivých historických epochách.