Nabízené služby

Dle zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb. nabízí Klub Nezbeda základní činnosti v rozsahu těchto úkonů:

Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

  • vytváříme podmínky potřebné pro bezpečné zázemí, vzájemnou důvěru a možnost poskytování služeb
  • zajímáme se o běžné každodenní události a problémy, se kterými klienti přicházejí, pracujeme s nimi - individuálně i ve skupinkách
  • řešíme konkrétní aktuální situace na klubu (konflikty, nedorozumění, stížnosti)
  • prostřednictvím volnočasových aktivit rozvíjíme dovednosti, znalosti a zručnost klientů
  • umožňujeme klientům navrhovat, připravovat a realizovat vlastní akce a aktivity
  • pomáháme s přípravou do školy – psaním úkolů, asistujeme při vyhledávání informací na PC a v literatuře, vysvětlování a opakování učiva
  • realizujeme preventivní programy – klienty do nich aktivně zapojujeme – témata volíme na základě jejich specifických potřeb

 

Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

  • na základě aktuálního zájmu a potřeb uživatelů zařazujeme do programů informace a aktivity, které umožňují lépe se orientovat ve vztazích s vrstevníky, s dospělými i v prostředí společnosti, ve kterém vyrůstají

 

Sociálně terapeutické činnosti

  • individuální rozhovory – vedeme uživatele k odpovědnosti za své jednání a k hledání řešení osobních problémů, které se nejčastěji týkají: vztahů s vrstevníky, rodiny, sexuality, návykových látek, školy, problémového trávení volného času apod.
  • provázíme uživatele jeho životními situacemi – podílíme se na jeho životním příběhu – hledáme společně s ním jeho směr a cíle osobního růstu
  • skupinová práce - využíváme skupinové dynamiky - zaměřujeme se při ní na rozvoj psychosociálních dovedností – patří k ní diskusní a prožitkové programy v klubu i při výjezdových akcích (pobyty, výlety, sportovní akce apod.)

 

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  • zajišťujeme předávání odborných nebo specificky zaměřených informací – ústně, písemně – pracovníky klubu nebo externími pracovníky (např. diskuse nebo besedy na téma bydlení, vzdělávání, práce, dluhového poradenství apod.)
  • zprostředkováváme návazné služby a kontakty s institucemi – telefonát, e-mail, dopis, osobní kontakt (doprovod) - vždy se souhlasem klienta
  • poskytneme fyzický doprovod a případnou asistenci při jednání klienta s úřady nebo jinými zařízeními
  • na požádání klienta mu pomáháme zjišťovat informace, které přímo souvisí s řešením jeho nepříznivé životní situace (shánění práce, sociální, právní nebo zdravotní témata)