Nabízené služby
Dle zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb. nabízí Klub Nezbeda základní činnosti v rozsahu těchto úkonů:
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- vytváříme podmínky potřebné pro bezpečné zázemí, vzájemnou důvěru a možnost poskytování služeb
- zajímáme se o běžné každodenní události a problémy, se kterými klienti přicházejí, pracujeme s nimi - individuálně i ve skupinkách
- řešíme konkrétní aktuální situace na klubu (konflikty, nedorozumění, stížnosti)
- prostřednictvím volnočasových aktivit rozvíjíme dovednosti, znalosti a zručnost klientů
- umožňujeme klientům navrhovat, připravovat a realizovat vlastní akce a aktivity
- pomáháme s přípravou do školy – psaním úkolů, asistujeme při vyhledávání informací na PC a v literatuře, vysvětlování a opakování učiva
- realizujeme preventivní programy – klienty do nich aktivně zapojujeme – témata volíme na základě jejich specifických potřeb
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- na základě aktuálního zájmu a potřeb uživatelů zařazujeme do programů informace a aktivity, které umožňují lépe se orientovat ve vztazích s vrstevníky, s dospělými i v prostředí společnosti, ve kterém vyrůstají
Sociálně terapeutické činnosti
- individuální rozhovory – vedeme uživatele k odpovědnosti za své jednání a k hledání řešení osobních problémů, které se nejčastěji týkají: vztahů s vrstevníky, rodiny, sexuality, návykových látek, školy, problémového trávení volného času apod.
- provázíme uživatele jeho životními situacemi – podílíme se na jeho životním příběhu – hledáme společně s ním jeho směr a cíle osobního růstu
- skupinová práce - využíváme skupinové dynamiky - zaměřujeme se při ní na rozvoj psychosociálních dovedností – patří k ní diskusní a prožitkové programy v klubu i při výjezdových akcích (pobyty, výlety, sportovní akce apod.)
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- zajišťujeme předávání odborných nebo specificky zaměřených informací – ústně, písemně – pracovníky klubu nebo externími pracovníky (např. diskuse nebo besedy na téma bydlení, vzdělávání, práce, dluhového poradenství apod.)
- zprostředkováváme návazné služby a kontakty s institucemi – telefonát, e-mail, dopis, osobní kontakt (doprovod) - vždy se souhlasem klienta
- poskytneme fyzický doprovod a případnou asistenci při jednání klienta s úřady nebo jinými zařízeními
- na požádání klienta mu pomáháme zjišťovat informace, které přímo souvisí s řešením jeho nepříznivé životní situace (shánění práce, sociální, právní nebo zdravotní témata)