Jak služba probíhá

Služba zajišťuje tyto základní činnosti:

  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
  • poskytnutí stravy,
  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • sociálně terapeutické činnosti,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Službu zajišťují pracovníci Denního stacionáře Paskov (vedoucí služby/sociální pracovník a 2 pracovnice v sociálních službách/přímá obslužná péče), kteří splňují kvalifikační požadavky dle z. č.108/2006 Sb. a vyhlášky 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o soc. službách. Pracovníci využívají pro práci s klienty individuální i skupinové aktivity. Metody práce jsou zaměřeny na zachování soběstačnosti, stávajících dovedností a schopností, ale také na jejich posílení a rozvoj.

Průběh služby je individuálně plánován a vychází z osobních cílů a potřeb klienta. Individuální i skupinové aktivity jsou realizovány prostřednictvím činností, jejichž cílem je aktivní využití volného času, podpora pravidelného režimu dne, udržení a zachování stávajících schopností a dovedností, podpora mentálních, fyzických a senzorických schopností.

 

Způsob, jakým jsou klienti zapojeni do rozhodování o využití služby

Mezi aktivizační činnosti patří např. fyzické cvičení, trénování paměti, čtení a zpívání, výtvarné a rukodělné kreativní činnosti, společné vaření a pečení, promítání filmů, péče o květiny, vycházky do parku, aktivity s dobrovolníky – příležitostné kulturní akce, přednášky, besedy, hudební vystoupení, promítání, vyprávění, edukační činnosti , apod..
Způsob, jakým jsou klienti zapojeni do rozhodování o využití služby

Všechny fáze poskytování sociální služby klientovi jsou realizovány tak, aby klient mohl uplatňovat vlastní vůli při řešení své nepříznivé sociální situace a rozhodovat o využití služby. Před vstupem do služby klient definuje svá očekávání a cíl spolupráce, kterého by chtěl za podpory služby dosáhnout. Vzájemná spolupráce je navázána jen v případě, že se očekávání osoby shodují s nabídkou služby. Do plánování, realizace a vyhodnocování průběhu poskytování služby jsou klienti aktivně zapojováni. Pracovníci respektují právo klienta vyjádřit svá přání, potřeby, názory. Klienti mají možnost podat stížnost, námět či připomínku směřující ke zkvalitnění poskytování služby.

 

Ukončení poskytování služby

Klient může ukončit smlouvu i bez udání důvodu (samozřejmě i ve zkušební době). Výpověď smlouvy může učinit:

  • písemně (na adresu stacionáře),
  • elektronicky (na mail vedoucí nebo zástupkyni),
  • telefonicky vedoucí nebo zástupkyni,
  • ústně ve stacionáři (vedoucí nebo zástupkyni).
  • výpovědní lhůta je 1 den.

 

Poskytovatel sociální služby v Denním stacionáři Paskov může ukončit smlouvu za podmínek uvedených ve smlouvě. Výpověď je učiněna vždy písemně. Automatické ukončení smlouvy nastává v případě:

  • jestliže klient nečerpá službu déle než 1 měsíc z důvodu přerušení služby ze strany poskytovatele a nedochází k nápravě podmínek pro poskytování služby,
  • úmrtím klienta,
  • zánikem poskytovatele,
  • uplynutím doby, na kterou byla sjednána.


Přerušení služby

  • na nepřetržitou dobu do 1 měsíce (tj. 31 kalendářních dnů včetně so, ne a svátků.
  • jestliže klient nečerpá službu déle než 1 měsíc nepřetržitě (tj. 31 kalendářních dnů včetně so, ne a svátků), nemá již automatický nárok na rozsah služby stanovený původní smlouvou. V případě, že chce nadále službu využívat, bude vzhledem k potřebám klienta a provozu nutné sjednat dodatek původní smlouvy.


Spoluúčast klienta na službě

Klienti hradí úhradu za službu dle aktuálního Ceníku úkonů Denního stacionáře Paskov. Výše úhrady je v souladu platnými ustanoveními zák. č.108/2006 Sb. a souvisejícími právními předpisy v platném znění. Poskytovatel předloží klientovi písemné vyúčtování úhrady, a to nejpozději do 15. dne následujícího měsíce. Klient musí uhradit vyúčtování za služby do 15. dne po dni, kdy poskytovatel toto vyúčtování úhrad klientovi předložil (formou stvrzenky nebo faktury).

Platbu je možné uhradit v hotovosti v pokladně Denního stacionáře Paskov nebo převodem na účet poskytovatele.