Základní prohlášení

Poslání

Posláním Denního stacionáře Paskov je poskytovat ambulantní služby klientům, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu vyššího věku nebo nepříznivého zdravotního stavu, vyžadující pomoc jiné fyzické osoby a kteří chtějí a potřebují trávit všední den v bezpečném prostředí. Pracovníci našeho stacionáře se zaměřují na individuální podporu, pomoc a péči klientům při zvládání běžného denního života. Jsme také místem, kde se setkávají se svými vrstevníky a účastní se aktivizačních činností, které mohou přispět k udržení, posílení a rozvoji jejich dovedností a schopností.

 

Cíle služby

  • Klient, který s naší podporou, pomocí a péčí tráví svůj čas v denním stacionáři s přihlédnutím k jeho zvyklostem a momentálním schopnostem.
  • KLient, který se setkává se svými vrstevníky a zmírňuje tak pocit osamění.
  • Klient, který si zachovává nebo také posiluje své schopnosti a dovednosti,
  • Klient, který prostřednictvím našeho stacionáře navazuje a udržuje vztahy s vrstevníky, ale i rodinou, které můžeme nabídnout spolupráci nebo možnost účasti při některých našich aktivitách.

 

Cílová skupina


Našimi klienty jsou senioři od 65 let, kteří jsou zároveň:

  • občané primárně z města Paskov a okolních obcí, ale také z ostatních obcí a měst z MSK, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci z důvodu zhoršeného zdravotního stavu nebo vyššího věku, vyžadující pomoc jiné fyzické osoby, jsou osamělí nebo se o ně rodiny nemohou v určitou část dne starat,
  • schopni dorozumívat se běžným způsobem a nevyžadují zvláštní způsob komunikace z důvodu závažné smyslové vady (zejména lidé hluchoslepí a nevidomí),
  • komunikující českým nebo slovenským jazykem,
  • bez nutnosti stálého poskytování zdravotnických nebo náročnějších ošetřovatelských úkonů nebo stálého dohledu,
  • zcela nebo částečně soběstační při pohybu a sebeobsluze,
  • z domácího prostředí, z něhož nehrozí přenos parazitů nebo hmyzu, které mohou ohrozit klienty a pracovníky (zejména svrab, štěnice, vši. atd.),
  • těmi, kteří, pokud mají některá fyzická nebo duševní onemocnění, musejí být v takovém zdravotním a psychickém stavu, který dovolí bezproblémové soužití a adaptaci v kolektivu.

Službu nejsme schopni poskytnout zájemcům, kteří

  • žádají službu, kterou neposkytujeme nebo nespadají do cílové skupiny,
  • jsou nad rámec kapacity sociální služby,
  • žádají o poskytnutí sociální služby a byla jim vypovězena smlouva z důvodu porušování povinností, vyplývajících ze smlouvy v době kratší než šest měsíců před podáním této žádostí.

 

Zásady služby

  • Respekt – pracovníci přistupují ke klientům s respektem k jejich osobitosti, svobodné vůli a osobním rozhodnutím.
  • Podpora, pomoc nebo péče jsou založeny na vzájemném vyjednávání a dohodě o způsobu poskytování služby.
  • Individuální přístup – podporujeme individuální přístup ke všem klientům na základě dohodnutých osobních cílů a individuálních plánů s ohledem na individualizaci podpory, aktivizaci a k respektování individuálních zvyklostí jednotlivých klientů s ohledem na možnosti poskytovatele.
  • Přiměřenost – míra podpory, pomoci a péče je přiměřená potřebám klientů. Nechceme prohlubovat nesoběstačnost klientů.
  • Seberealizace klientů – vítáme a podporujeme ochotu klientů poskytnout jejich znalosti a dovednosti, plynoucí např. z jejich zálib a koníčků, které mohou při činnostech ve stacionáři využít nejen oni sami, ale také ostatní klienti. Klienti se také mohou podílet na spolurozhodování o aktivitách, plánovaných v rámci programu stacionáře.